Vitamini B6 i B12 protiv depresije
Visok ukupan unos vitamina B6 i B12 povezan je sa smanjenim rizikom za ispoljavanje simptoma depresije starijih osoba koje ne žive u staračkim domovima, prema rezultatima kohortne studije objavljene 2. lipnja u online izdanju časopisa American Journal of Clinical Nutrition."Nedostatan unos B vitamina povezuje se s depresijom, međutim, vrlo je malo potencijalnih dokaza na temelju studija provedenih na starijim osobama", pišu Kimberly A. Skarupski i njegovi kolege iz Sveučilišnog medicinskog centra Rush u Chicagu.
"Ispitali smo jesu li količine unesenog vitamina B-6, folne kiseline, odnosno vitamina B-12 bile povezane sa simptomima depresije tijekom prosječno 7,2 godine u populaciji starijih osoba koje ne žive u staračkim domovima".Projekt "Zdravlje i starenje" koji je u tijeku u Chicagu, studija je koja prati osobe stare 65 ili više godina.
3503 osobe iz ove kohortne studije, od kojih su 59% Afroamerikanci, ispunile su upitnik o učestalosti trošenja namirnica za vrednovanje svoje prehrane.
Korištena je tablica Centra za epidemiološke studije s 10 točaka za određivanje incidencije depresije, definirane kao 4 ili više simptoma depresije.
Povezanost između unosa vitamina i depresije ispitana je pomoću logističkih regresijskih modela primjenom generalizirane jednadžbe procjene.Nakon prilagodbe za dob, spol, rasu, obrazovanje, dohodak, te korištenje antidepresiva, veći ukupan unos vitamina, uključujući i nadomjeske, bio je povezan s nižim rizikom za incidenciju depresije tijekom praćenja ispitanika, najduže do 12 godina.
Vjerojatnost pojave simptoma depresije bila je manja za 2% godišnje na svakih dodatnih 10 mg vitamina B6 i dodatnih 10 µg vitamina B12.
Daljnje prilagodbe za pušenje, konzumiranje alkoholnih pića, udovištvo, korištenje pomoći drugih, kognitivne funkcije, tjelesni invaliditet, te zdravstveno stanje nisu umanjile ovu povezanost.
Uzimanje ovih vitamina ili folne kiseline putem hrane nije bilo povezano sa simptomima depresije."Naši rezultati podupiru hipotezu da visoki ukupan unos vitamina B-6 i B-12 štiti od simptoma depresije kod starijih osoba koje ne žive u staračkim domovima", pišu autori studije.Ograničenja ove studije uključuju promatrački dizajn studije s mogućim pogrešnim interpretacijama, nemogućnost zaključivanja o uzročno-posljedičnoj vezi, pouzdavanje u subjektivno izražavane podatke i nedostatak uopćavanja na druge rasne i etničke subpopulacije starijih odraslih osoba."U procjeni i liječenju simptoma depresije kod starijih osoba, liječnici i ostali zdravstveni djelatnici trebaju obratiti pozornost na pacijentovo opće stanje ishranjenosti i postoji li nedostatak vitamina u namirnicama prije nego se započne s liječenjem", zaključuju autori studije.
"Ispitali smo jesu li količine unesenog vitamina B-6, folne kiseline, odnosno vitamina B-12 bile povezane sa simptomima depresije tijekom prosječno 7,2 godine u populaciji starijih osoba koje ne žive u staračkim domovima".Projekt "Zdravlje i starenje" koji je u tijeku u Chicagu, studija je koja prati osobe stare 65 ili više godina.
3503 osobe iz ove kohortne studije, od kojih su 59% Afroamerikanci, ispunile su upitnik o učestalosti trošenja namirnica za vrednovanje svoje prehrane.
Korištena je tablica Centra za epidemiološke studije s 10 točaka za određivanje incidencije depresije, definirane kao 4 ili više simptoma depresije.
Povezanost između unosa vitamina i depresije ispitana je pomoću logističkih regresijskih modela primjenom generalizirane jednadžbe procjene.Nakon prilagodbe za dob, spol, rasu, obrazovanje, dohodak, te korištenje antidepresiva, veći ukupan unos vitamina, uključujući i nadomjeske, bio je povezan s nižim rizikom za incidenciju depresije tijekom praćenja ispitanika, najduže do 12 godina.
Vjerojatnost pojave simptoma depresije bila je manja za 2% godišnje na svakih dodatnih 10 mg vitamina B6 i dodatnih 10 µg vitamina B12.
Daljnje prilagodbe za pušenje, konzumiranje alkoholnih pića, udovištvo, korištenje pomoći drugih, kognitivne funkcije, tjelesni invaliditet, te zdravstveno stanje nisu umanjile ovu povezanost.
Uzimanje ovih vitamina ili folne kiseline putem hrane nije bilo povezano sa simptomima depresije."Naši rezultati podupiru hipotezu da visoki ukupan unos vitamina B-6 i B-12 štiti od simptoma depresije kod starijih osoba koje ne žive u staračkim domovima", pišu autori studije.Ograničenja ove studije uključuju promatrački dizajn studije s mogućim pogrešnim interpretacijama, nemogućnost zaključivanja o uzročno-posljedičnoj vezi, pouzdavanje u subjektivno izražavane podatke i nedostatak uopćavanja na druge rasne i etničke subpopulacije starijih odraslih osoba."U procjeni i liječenju simptoma depresije kod starijih osoba, liječnici i ostali zdravstveni djelatnici trebaju obratiti pozornost na pacijentovo opće stanje ishranjenosti i postoji li nedostatak vitamina u namirnicama prije nego se započne s liječenjem", zaključuju autori studije.