• Arhiva Newslettera
  • O nama
  • Katalog
  • Proizvodi
  • Kontakt
  • Zakonske regulative

 lijecnici

Savjetovanje o prehrani može potaknuti unos hrane za snižavanje razine kolesterola

Prosječne razine LDL-C znatno su snižene nakon samo dva odlaska na savjetovanje o prehrani.

Određene namirnice imaju specifična svojstva za snižavanje razina kolesterola  (npr.  margarin obogaćen biljnim sterolima, viskozna vlakna, sojini proteini), ali nije istraženo mogu li se rutinska savjetovanja koristiti za motiviranje pacijenata s hiperlipidemijom na konzumiranje tih namirnica.

U jednom kanadskom istraživanju, 351 odrasla osoba (prosječne starosne dobi od 56 godina, prosječne tjelesne težine od 76 kg, prosječne razine LDL-C od 4.4 mmol/l) nasumično je podijeljena u tri skupine s različitim intervencijama u prehrani tijekom 6 mjeseci:

1. skupina: aktivno promicanje specifičnih vrsta i količina namirnica za snižavanje razina kolesterola (npr. 9.8 g viskoznih vlakana iz zobi, ječma ili psilija na 1000 unešenih kcal) s dva  savjetovanja o prehrani;

2. skupina: jednako kao 1. skupina, ali uz sedam savjetovanja o prehrani;

3. skupina: kontrolna skupina savjetovana o prehrani integralnim žitaricama, voćem i povrćem.

Pacijenti u kontrolnoj skupini zamoljeni su da izbjegavaju namirnice koje snižavaju razine kolesterola.

Osipanje ispitanika bilo je slično u sve tri skupine (oko 20%).

Srednja razina LDL-C je snižena za 13.8% (0.672 mmol/l) u skupini sa sedam savjetovanja o prehrani te za 13.1% (0.621 mmol/l) u skupini sa dva savjetovanja o prehrani (što predstavlja neznačajnu razliku), a za 3.0% (0.207 mmol/l) u kontrolnoj skupini (značajna razlika u odnosu na ostale dvije skupine).

Dr. Thomas L. Schwenk, zamjenik urednika časopisa Journal Watch General Medicine, komentirao je dobivene rezultate istraživanja:

"Ovi rezultati pokazuju da prehrana bogata namirnicama koje snižavaju razine kolesterola u krvi može sniziti razine LDL-C, čak i kod pacijenata čija je prehrana već sadržavala vrlo malo zasićenih masnoća.

Dva  savjetovanja o prehrani bila su podjednako učinkovita kao i sedam savjetovanja, što upućuje na to da i relativno skromna intervencija može biti korisna.

Međutim, pridržavanje savjeta o prehrani bi moglo biti niže kod pacijenata s višim rizikom i s prekomjernom tjelesnom težinom (a koji su i karakterističniji).




Izvor: Journal Watch General Medicine

Create a free website with Weebly