• Arhiva Newslettera
  • O nama
  • Katalog
  • Proizvodi
  • Kontakt
  • Zakonske regulative

 lijecnici

Kofein može loše djelovati na dječje zdravlje

Konzumiranje proizvoda koji sadrže kofein učestalo je kod djece i može negativno utjecati na trajanje spavanja, kazuju rezultati studije objavljene u časopisu Journal of Pediatrics.

"Diuretička svojstva kofeina potiču liječnike da eliminiraju kofein iz prehrane djece s enurezom", pišu dr. William Warzak, iz Munroea-Meyer instituta i Odjela pedijatrije pri Sveučilišnom bolničkom centru Nebraske u Omahi i njegovi kolege.

"Američka Agencija za hranu i lijekove (FDA) nije razvila pedijatrijske smjernice za konzumaciju kofeina, ali kanadske smjernice preporučuju da djeca od 4 do 6 godina starosti konzumiraju najviše 45 mg/d, količinu kofeina približno jednaku onoj koja je sadržana u limenki od 12 oz (približno 355 ml) cole....

Posljednji podaci o konzumiranju kofeina kod djece koja žive u Sjedinjenim Američkim Državama stari su gotovo deset godina, a većina tog istraživanja provedena je među starijom djecom, adolescentima i odraslima".

Ciljevi studije uključivali su dobivanje aktualnih podataka o unosu kofeina kod djece i procjenjivanje povezanosti između kofeina, enureze i spavanja.

Tijekom rutinskih posjeta liječnicima na pedijatrijskoj klinici u Omahi, roditelji su ispunili anketu o konzumaciji različitih vrsta napitaka i brze hrane kod svoje djece.

Oko tri četvrtine od ukupno 228 djece čiji su roditelji ispunili anketu redovito je konzumiralo kofein.

Srednji dnevni unos kofeina bio je oko 52 mg kod djece u dobi od 5 do 7 godina i oko 109 mg kod djece u dobi od 8 do 12 godina.

Starija djeca pila su više pića koja sadrže kofein u odnosu na mlađu djecu.

"Neka djeca starosti samo 5 godina dnevno su konzumirala količinu kofeina ekvivalentnu onoj sadržanoj u limenci soka", izjavio je dr. Warzak u priopćenju.

"Djeca u dobi između 8 i 12 godina konzumiraju prosječno 109 mg kofeina na dan, što je količina gotovo jednaka onoj sadržanoj u 3 limenke soka od 12 oz".

Autori ove studije napominju da je 109 mg kofeina dnevno gotovo dvostruko više od količine koju preporučuju kanadske pedijatrijske smjernice i više od količine koja je pokazala fiziološke učinke kod odraslih.

Iako je unos kofeina bio u značajno negativnoj korelaciji s količinom sna, konzumiranje kofeina i enureza nisu bili značajno povezani.

Djeca u dobi od 5 do 7 godina spavala su prosječno 9.46 sati po noći, što je više od minimalno 9 sati koliko preporučuju Američki Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), ali približno četvrtina ove djece spavala je manje od 9 sati po noći.

Djeca u dobi od 8 do 12 godina spavala su prosječno 8.47 sati po noći, što je ispod minimuma koji preporučuju CDC.

Ograničenja ove studije uključuju nemogućnost određivanja uzročnog odnosa, potencijalnu pogrešku uzrokovanu prisjećanjem ili pristranošću roditelja.

Osim toga, ova studija nije ispitivala specifične fiziološke i psihološke učinke konzumacije kofeina na djecu.

"Roditelji trebaju biti svjesni potencijalno negativnog utjecaja kofeina na kvalitetu djetetova sna i njegovo svakodnevno funkcioniranje", zaključio je dr. Warzak.





Izvor: Journal of Pediatrics

Create a free website with Weebly